Top 10 Marketing Boeken

Mijn persoonlijke top 10

Als liefhebber van marketing boeken heb ik hier mijn persoonlijke selectie gemaakt van de top 10 die mij het meest inspireerden en waarvan ik nog steeds inzichten en kennis toepas in het dagelijks leven.

#1. The Great Formula – Mark Joyner

The Great Formula is een bestseller van Mark Joyner en is tevens een follow-up op zijn boek “The Irresistible Offer” (hieronder). Het boek presenteert een eenvoudige formule voor het maken winst in elke branche. Persoonlijk mijn favoriet, Mark presenteert namelijk verschillende cases van grote en succesvolle bedrijven die dezelfde formule hanteren. Naast deze eenvoudige formule geeft Mark ook verschillende verkoop- en klantwervingstechnieken vrij, die het succes van een bedrijf direct ondersteunen. Ben je al benieuwd naar deze gouden formule?

Bekijk dit boek op bol.com
 
 

#2. The Irresistible Offer – Mark Joyner

Hoe verkoop je een product in 3 seconden of minder? Mark Joyner vertelt je hoe, wederom met prachtige voorbeelden uit de praktijk. Volgens Mark is een onweerstaanbaar aanbod bereid om “The Four BIG Questions” te beantwoorden, zoals Mark Joyner ze noemt. Deze vier vragen spelen elke keer in de gedachten van de consument af wanneer consument een aankoop overweegt te doen. Na het lezen van dit boek kun jij werkelijk alles verkopen als jij deze vier vragen weet te beantwoorden! Als voorwaarde stelt het boek wel dat jou dienst of product wel van toegevoegde waarde moet zijn voor de consument.

Bekijk dit boek op bol.com
 

#3. Invloed – Robert Cialdini

Welke mechanismen zorgen ervoor dat u ‘ja’ zegt tegen aanbiedingen waar u eigenlijk niet op zit te wachten? Welke technieken gebruiken verkopers en anderen die iets van u gedaan willen krijgen? En hoe kunt u deze technieken zelf toepassen? Aan de hand van boeiende theorie en herkenbare praktijkvoorbeelden laat Robert Cialdini in deze internationale bestseller zien hoe beïnvloeding werkt. Hij ging daarvoor drie jaar ‘undercover’ bij autodealers, fondsenwervers, reclamemakers en telemarketeers.

Bekijk dit boek op bol.com
 

#4. Mind Control Marketing – Mark Joyner

Een gelijkwaardig boek aan Invloed van Robert Cialdini. Opmerkelijk is dat Professor Joe Vitale (een zakenpartner) het Mark Joyner afraadde om deze informatie te publiceren. Het zou vele bedrijven in ‘gevaar’ kunnen brengen. Mark vertelt namelijk hoe gewone mensen gebruik maken van verboden mind control psychologie en meedogenloze militaire tactieken en daarmee online miljoenen verdienen. Wederom een eye-opener van Mark Joyner voor elke marketeer en met name de online marketeers.

 
 
 

#5. Beware The Naked Man Who Offers You His Shirt – Harvey Mackay

Fortune magazine noemt hem “Mr-Make-Things-Happen”. Het maakt niet uit waar je bent in je carrière, zijn boeken zijn een houvast en een handboek voor succes. Zijn titels zijn altijd pakkend: “Beware of the naked man who offers you his shirt”. Het motto van dit boek omschrijft hij als volgt: “Do what you love, love what you do and always deliver more than you promise”. Meer hoef ik denk ik niet te zeggen, zijn boeken lezen altijd erg fijn weg!

Bekijk dit boek op bol.com
 
 
 
#6. Fired up! – Harvey Mackay

Nog één in de reeks marketing boeken die Harvey Mackay heeft geschreven. Wat hebben Jesse Ventura, Mike Bloomberg, Muhammad Ali, Billie Jean King en Larry King allemaal gemeen ? Zij werden ontslagen! Maar kwamen er sterker uit dan ooit tevoren. In dit boek leer je hoe je de kans verkleint om ontslagen te worden, hoe je met ontslag moet omgaan en waarom sommige mensen sterker en rijker werden nadat zij waren ontslagen. Het boek bestaat voornamelijk uit 28 erg interessante interviews met succesvolle personen die ooit zijn ontslagen.

Bekijk dit boek op bol.com
 
 
#7. De 7 eigenschappen van effectief leiderschap – Stephen Covey

Dit boek heeft nauwelijks nog een introductie nodig, Stephen R. Covey heeft met dit boek al een miljoenen publiek bereikt. In “De 7 eigenschappen van effectief leiderschap” leer je hoe we ons werkende leven, privé-leven en gezinsleven kunnen verbeteren. Zijn inzichten zijn echte ‘eye-openers’! En dan overdrijf ik niet. Na het lezen van dit boek vraag je jezelf af waarom je in vredesnaam zolang in het leven van een ander hebt geleefd en waarom je zoveel gaf om de meningen van anderen. Een pittig boek maar zeker een onmisbaar puzzelstuk in persoonlijk succes.

Bekijk dit boek op bol.com
 
 
#8. De Harvey Mackay Methode – Harvey Mackay

Een echte klassieker en bestseller van Harvey Mackay. Aan de hand van zijn eigen ontwikkelde methode krijg je les in verkooptechnieken, onderhandelen en management. Zijn vele how-to’s en inzichten zijn direct inzetbaar binnen het bedrijfsleven en maakt dit boek daarom ook erg aantrekkelijk.

Bekijk dit boek op bol.com
 
 
 
 
 
#9. Steve Jobs de biografie – Walter Isaacson

De biografie, die gebaseerd is op meer dan veertig gesprekken die in de loop van twee jaar met Jobs zijn gevoerd, en op interviews met meer dan honderd familieleden, vrienden, vijanden, concurrenten en collega’s, bevat een weergave van het leven en de intense persoonlijkheid van een creatieve ondernemer, wiens passie voor perfectie en tomeloze energie zes industrieën compleet op hun kop hebben gezet: pc’s, films, muziek, telefoons, tablet-pc’s en de uitgeefwereld. Zijn verhaal is een echte inspiratiebron en staat vol lessen over innovatie, karakter, leiderschap en waarden.

Bekijk dit boek op bol.com
 
 
#10. Predictably Irrational – Dan Ariely

We sluiten af met “Predictably Irrational” van Dan Ariely. In dit boek laat Dan Ariely zien hoe onze hedendaagse beslissingen worden vormgegeven en hoe we hierin herhalend fouten maken. Soms zelfs een beetje eng. Als marketeer kun je hier stiekem toch gebruik van maken. Aan de hand van leuke voorbeelden uit de praktijk en illusies laat Professor Dan zien hoe ‘dom’ we soms eigenlijk zijn als consument. We proberen rationeel te handelen, maar kunnen dat niet.

Bekijk dit boek op bol.com