
Hoe gebruik je de verschillende social media nou echt? Maak gebruik van de social media cheat sheet!
Social Media Cheat Sheet
Hoewel sociale media nog steeds erg ‘hyped’ zijn en vele bedrijven beweren ‘sociale media’ toe te passen en er kennis van te hebben is het tegenovergestelde waar. Vooral startende ondernemingen hebben hier moeite mee en willen zich toch graag profileren op deze verschillende media. De grootste fout die zij maken is dat zij social media vaak zien als een doel op zichzelf, in plaats van een middel tot een doel. Het krijgen van meer volgers op Twitter en fans en likes op Facebook is het primaire doel van in plaats van onderliggende en veel interessantere doelen als meer brand exposure, het verhogen van de klanttevredenheid, het verbeteren van het merk imago, het verkrijgen van meer klanten of zelfs het verhogen van de omzet.
Natuurlijk is het laatste moeilijk te meten en nog steeds de grote vraag in marketingland maar er is al genoeg bewijs dat men social media kan optimaliseren voor de communicatie met klanten, brand exposure, het aantrekken van website-bezoekers en zoek machine optimalisatie.
De zogenaamde ‘Social Media Cheat Sheet’ helpt ondernemers op weg met de diverse sociale media. Er zijn er meerdere op het internet te vinden maar persoonlijk vind ik deze twee het meest nuttig en up-to-date.
Klik op de afbeelding voor een vergroting van de social media cheat sheet en doe er je voordeel mee!
1. The Small Business Cheat Sheet
Met dank aan:
1 Reactie
[…] jou locatie gegevens met je sociale netwerk. Een mix van beide is volkomen logisch. We weten dat het correct toepassen van sociale media werkt voor bedrijven. Zij ervaren immers hogere betrokkenheid en een betere click-through-rate op […]