Post Pic

KONY 2012: De meest succesvolle internet campagne aller tijden

75.083.289 views op YouTube in 8 dagen. Prachtige documentaire en een inspiratie voor marketeers, maar is dit echt de oplossing?

KONY 2012 – Invisible Children

De video over Kony 2012 van de Invisible Children werd al enkele malen gedeeld op facebook maar tot op de dag van vandaag had ik nog niet de moeite genomen om de documentaire te bekijken. Na het zien van deze prachtig gemonteerde en bewerkte documentaire werd ik letterlijk omver geblazen. Buiten het feit om dat de video uitstekend gebruik maakt van de huige mogelijkheden van de sociale media en één van de beste ‘call-to-action’ technieken toepast, is het een grote inspiratiebron. Er zijn op dit moment meer mensen actief op facebook dan de totale bevolking van de aarde 200 jaar geleden. Alles kan nu eenvoudig worden gedeeld, zonder te hoeven denken in grenzen. Ideeën, initiatieven en campagnes winnen razend snel popularieit dankzij de sociale media. Deze nieuwe online globale community is groter dan ooit en kan haar stem laten horen.

Nothing is more powerful than an idea whose time has come

Nothing is more powerful than an idea whose time is now

Een prachtige documentaire en een inspiratie voor marketeers, maar is dit echt de oplossing? Oordeel zelf en geniet van deze documentaire in een kleine 30 minuten.

KONY 2012 Documentaire – Invisible Children

Bezoek hier de website van kony 2012:
http://www.kony2012.com/

En de Invisible Children:
http://www.invisiblechildren.com/

Mocht je geïnteresseerd zijn in de discussie rondom deze documentaire, bekijk dan de volgende links:
Zeven kritiekpunten op #Kony2012 – RTL Nieuws.nl
Kony 2012: what’s the real story?
‘Stop Kony.’ Internetcampagne is enorme hit, maar krijgt ook kritiek

Wat is jou mening? Laat een reactie achter!

Plaats een reactie

* Naam, Email en Bericht zijn verplicht.