Post Pic

De Gouden Cirkel van Simon Sinek – Hoe grote leiders en bedrijven tot actie inspireren

Simon Sinek heeft een eenvoudig maar krachtig model om te komen tot inspirerend leiderschap dat begint met een ‘gouden cirkel’…

Simon Sinek heeft een eenvoudig maar krachtig model om te komen tot inspirerend leiderschap dat begint met een ‘gouden cirkel’ en de vraag “Waarom?”. Zijn voorbeelden bevatten Apple, Martin Luther King en de Wright Brothers — en als tegenhanger Tivo, dat (tot een recente overwinning in de rechtbank die de waarde van de aandelen verdrievoudigde) leek te worstelen. Een erg interessante video die je ‘kijk’ op leiders en grote bedrijven verandert.

3 Reacties

02.08.12

Ja Simon Sinek heeft een fantastisch verhaal. Ik moet zeggen dat dat starten met Waarom echt iets is waar je bewust mee bezig moet zijn. Als je dat in je achterhoofd houd met je marketing inspanningen. Zowel Adwords, e-mail, direct mail enzovoorts dan kom je met de mooiste uitingen die het ook nog eens beter doen.

Trouwens komt Simon Sinek ook binnenkort in Nederland spreken op de Leadership & Marketing day. Ik probeer er bij te zijn in ieder geval. Meer informatie hierover kan je vinden op http://www.ebstudies.nl/congressen/simon-sinek2019s-marketing-leadership-day/

02.08.12

Hey Ruud! Bedankt voor je reactie. Ik denk niet alleen met je marketing inspanningen, maar voor de gehele organisatie als corporate identity. Waarom bestaan wij? Dan vertaalt het vanzelf naar je marketing inspanningen.

[…] bedrijf of persoon moet je een unieke visie ontwikkelen. Het gaat om de ‘waarom‘. Waarom maken wij producten en waarom zouden mensen naar mij willen luisteren als persoon? […]

Plaats een reactie

* Naam, Email en Bericht zijn verplicht.