Post Pic

25 Gave facebook omslagfoto’s van succesvolle merken

Hebben merken een specifieke strategie wanneer het aankomt op omslagfoto’s? Ik dacht het wel!

Merken gebruiken fanpages voor diverse doeleinden:

  • Promoten van de nieuwste producten of diensten
  • Delen van het laatste nieuws & updates
  • Verhogen van de interactie en de betrokkenheid tussen de consumenten en het merk
  • Gebruiken van feedback voor het verbeteren van een product of dienst

De eerste impressie van zo’n fanpage is natuurlijk de omslagfoto. Hoe kunnen deze omslagfoto’s bijdragen aan de overkoepelende (online) marketing strategie van een merk?

  • Opwekken en stimuleren van bepaalde emoties en associaties
  • Visueel promoten van hun nieuwste producten, diensten
  • Benadrukken van bepaalde voordelen
  • Delen van het laatste nieuws & updates

Laten we eens kijken in hoeverre de volgende 25 omslagfoto’s van succesvolle merken hieraan voldoen:

1. BaconHotSauce. Doel: merkwaarde verhogen. Associaties: humor, heet, lekker.

2. Billabong. Doel: merkwaarde verhogen. Associaties: surfen, cool, water, extreme sport.

3. Skittles. Doel: merkwaarde verhogen. Associaties: smaakvol, kleurrijk, lekker, snoep.

4. Ben & Jerry’s. Doel: merkwaarde verhogen. Associaties: duurzaam, natuur, fris, lekker.

5. BMW. Doel: promotie. Associaties: luxe, kracht, strak design, eindeloze mogelijkheden.

6. Builders’ Merchants News. Doel: merkwaarde verhogen. Associaties: professioneel, tijdschrift, strak, bouwindustrie.

7. Dove. Doel: voordelen benadrukken. Associaties: naturel, geluk, vrouwelijk, schoonheid.

8. Dolce & Gabbana Doel: merkwaarde verhogen. Associates: simpel, elegant, luxe levensstijl, exclusief.

9. Dr Pepper. Doel: betrokkenheid verhogen. Associaties: onderdeel zijn van, frisdrank.

10. Fanta. Doel: merkwaarde verhogen. Associaties: cool, hip en fris. Fanta-stische foto!

11. Ford Mustang. Doel: merkwaarde verhogen. Associaties: exclusief, kracht, snelheid, Ford.

12. New York Times. Doel: betrokkenheid verhogen. Associaties: drukwerk, team, journalistiek.

13. Pixar. Doel: promotie. Associaties: animatie, films, vrolijk, vermaak.

14. Harley Davidson. Doel: merkwaarde en voordelen benadrukken. Associaties: stoer, on the road, unieke ervaring, vrijheid.

15. Goodpop. Doel: merkwaarde en voordelen benadrukken. Associaties: ijs, natuurlijke producten, fris, smaakvol.

16. Google. Doel: merkwaarde verhogen. Associaties: zoekmachine, diversiteit, wereldwijd.

17. MTV. Doel: promotie. Associaties: televisie, tv show, spanning, vermaak.

18. Apple. Doel: promotie. Associaties: luxe, neutraal, exclusief, innovatief.

19. Interactivity Marketing. Doel: merkwaarde verhogen. Associaties: marketing bureau, infographic, interactie.

20. Nike. Doel: betrokkenheid verhogen. Associaties: “Just do it”, Instagram, sportief, uitdagend, spanning.

21. PizzaHut. Doel: promotie. Associaties: warm, lekker, pizza, smaakvol.

22. Redbull. Doel: merkwaarde verhogen. Associaties: energie (drank), extreme sport, revitalisatie.

23. Sony. Doel: merkwaarde verhogen. Associaties: film, games, electronica.

24. Windows. Doel: merkwaarde verhogen. Associaties: familie, tablets, geluk, toegankelijk.

25. Turkish Airlines. Doel: voordelen benadrukken. Associaties: wereldwijd, transport, steden, snelheid.

Zo zie je maar weer, marketing is overal en altijd. Denk goed na over wat u met uw merk wilt bereiken en stel uzelf de volgende vragen:

  • Wat is het hoofddoel van mijn fanpage?
  • Wat wil ik bereiken met mijn omslagfoto?
  • Welke emoties en associaties wil ik koppelen aan mijn merk?
  • Is het consistent met alle andere marketing gerelateerde activiteiten?

Succes!

Plaats een reactie

* Naam, Email en Bericht zijn verplicht.